انواع الیاف در فرش ماشینی

بهترین نوع فرش ماشینی با چه نخی ؟


نوع الیاف در تولید فرش ماشینی میتواند در کیفیت و دوام فرش نقش تعیین کننده ای دارد ،  شانه و تراکم در وضوح و وزیبایی نقش دارد ،نوع جنس نیز در دوام و ماندگاری کیفیت  نقش مهمتری دارد.
در ابتدای تولید فرش ماشینی که از سالهای ۱۳۵۰ در شرکت صنایع راوند،که پیش از این تاریخچه مختصری از آن بیان شد ، این شرکت اقدام به واردات الیاف پشم طبیعی مرینوس از استرالیا نمود وبا استفاده ازدستگاههای بروزی که در اختیار داشت اقدام به رنگامیزی و ریسندگی آن نمود. این نمونه فرشها با کیفیت شانه ۳۵۰ و تراکم ۹۰۰ واقعی در طرحهای اصیل و بدیع ایرانی سالهای سال تولید شد. شاید تعحب آور باشد اگر بگوییم که این نمونه فرشها با گذشت چندین دهه از تولید آن گاها در برخی خانه ها هنوز مورد استفاده قرار میگیرد. و به چشم میخورد. این نمونه از فرشها بخاطر الیاف طبیعی پشم و تارو پود پنبه و کنف طبیعی که دار آن کارشده، پابپای فرش دستباف میماند ودوام می آورد.
آنچه این جا پر واضح است وحتما متوجه شده اید این است که شانه و تراکم در فرش آنچنان تاثیری در دوام و ماندگاری فرش ماشینی نمیتواند داشته باشد و مسئله مهتر، جنس و مواد اولیه به کار رفته در فرش است که دوام فرش را رقم میزند.
ولی به مرور زمان وافزایش تولید به خطرکمبود و البته افزایش قیمت مواد اولیه طبیعی، تولید کنندگان به استفاده از الیاف مصنوعی روی آوردند. وبه مرور پشم طبیعی از گردونه تولید فرش ماشینی خارج و جای خود را به الیاف مصنوعی داد. 
آنچه غیر قابل انکار است این است که هیچ نوع نخی نمیتواند جایگزین مناسبی برای الیاف طبیعی در بافت فرش ماشینی باشد ولیکن تولید کنندگان به دلایل ذکر شده به اجبار،ناچار به جایگزین کردن نوعی دیگری از الیاف نخ که بتواند تا جای ممکن جایگزین الیاف طبیعی باشد، شدند. 
اکنون الیاف اکرلیک واقعی بعد از پشم طبیعی بهترین نوع نخی می تواند باشد که در تولید فرش ماشینی به کار میرود.
صنایع فرش کاشان، با استفاده از مرغوبترین و بهترین نوع نخ اکرلیک بادوام و ضد کوبش،با استفاده  پیشرفته ترین نوع دستگاههای رسیندگی و بافندگی و استفاده از علوم روز دنیا،زیر نظر مجربترین مهدسین صنایع نساجی این گونه الیاف را بکار میگیرد تا با کیفیت ترین فرشها را در رنگها و طرحهای اصیل و ماندگار تولید و عرضه نماید. تا جایکه علاوه به دریافت استاندارد ایران وهمچنین استانداردهای طلایی وتشویقی، موفق به استانداردهای بین المللی نیز گردیده است، تا مصرف کننده نهایی با خیالی آسوده وراحت از محصولات صنایع فرش کاشان استفاده نماید.

 

 

 

 

 


نخ مرینوس ، فرش مرینوس ، فرش راوند ، فروشگاه فرش راوند، قالی کاشان، قالی راوند، فرش اصیل ، فرش استاندارد ، فرش ماندگار، بهترین فرش، اکرلیک واقعی، الیاف طبیعی، تارو پود پنبه،  فرش با دوام ، فرش ۳۵۰ شانه ،

Captcha