فرش کناره و سایز کوچک کجا استفاده میشود

فرش ماشینی در سایزهای مختلف برای مکانهای مختلف بافته میشود . خرید فرش ماشینی برای منزل به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به فرش های دستباف سبب شده تا مشتریان فرش ماشینی تمام قسمتهای منزلشان را با فرش پر کنند از پادری تا کناره و سایزهای مناسب برای راهرو ها. 

ابعادی که در فرش ماشینی بافته میشود در اکثر نقشه ها به صورت 9 سایز استاندارد میباشد که ابعاد انها و همچنین موارد مصرف انها در زیر توضیح داده خواهد شد.

 

پادری

 

  • 50*100 : این سایز پادری محسوب میشود  و برای ورودی ساختمان  ،سرویس بهداشتی و حمام و همینطور فضای بین اتاق خوابها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • 1*1.5    : این سایز قالیچه یا زرع و نیم نامیده میشود و اصولا برای فضای بین اتاق خوابها و یا فاصله بین اتاق پذیرایی و اشپزخانه  و همینطور پای تخت استفاده میشود.
  • 1*2       : سایز مناسب برای راهرو ها  و همینطور کنار تخت خواب برای اتاق خوابهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.
  • 1*3       : این سایز با عرض 1 متر وطول 3 متر برای راهرو ها و همینطور کسانی که نیاز دارند هیچ قسمت منزل خالی از فرش نباشید در کنار فرشهای 12 متری استفاده میشود.
  • 1*4       : فرش های طول 4 متر نیز با عنوان راهرویی و کناره فرشها مورد استفاده قرار میگیرد .
  • 1.5*2.25:  این سایز به عنوان فرش 4 متری ذکر میشود و برای اشپزخانه  و اتاق خوابهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد .

​​​​​​​

فرش گرد 

 

فرش گرد

برخی از نقشه های فرش ماشینی به صورت گرد یا دایره نیز بافته میشود که ابعاد آن بر مبنای قطر فرش به صورت فرش گرد قطر1 متر تا قطر 3 متر بافته میشود. تعداد نقشه های فرش ماشینی که به صورت گرد بافته میشوند زیاد نیستند .مورد مصرف فرشهای گرد اصولا برای حدفاصل بین دو فرش مانند فاصله بین اتاق پذیرایی و اتاق خواب و یا در آشپزخانه برای زیر میز نهارخوری استفاده میشوند.

 پشتی ست فرش

نقش پشتی ها در دکوراسیون های منازل امروزی بسیار کمرنگ شده است و جای خود را به مبلهای بزرگ و حجیم داده است  .با این وجود فرشهای بافته شده در شرکت فرش کاشان همه دارای ابعاد پشتی نیز میباشد .ابعاد این پشتی ها 50*100 یا نیم متر دریک متر هستند و به صورت جفت به فروش میرسند.

فرش های رولی

فرش ماشینی به صورت رولی نیز بافته میشود  به این صورت که در حین خرید شما یک توپ فرش از چند نقشه نه چندان متنوع  در فروشگاه خواهید دید که با عرضهای 60 ، 80 ،100 ،120 ،140 و 160 بافته میشود و بسته به متراژ مورد نیاز شما فروشنده فرش را برش میزند و سر دوزی میکند و تحویل شما میدهد. 

فرشهای رولی معمولا در چند طرح با تراکم 1000 و 500 شانه بافته میشود .میتوانید این فرشها را با توجه به رنگ فرش اصلی خریداری کرده، و فقط به سبب پر کردن فضا هایی خالی غیر استاندارد  از ان استفاده کنید.

 

 

 

 

پشتی  ، پادری  ، فرش کناره  ، فرش دایره

ماهان پور توکل

سلام محتوا بسیار عالی و آموزنده و همینطور جامع بودمن از مشتریهاتون هستم سه سال پیش خریدی داشتم اگر خاطرتون باشه و چندتا از دوستهام هم معرفی کردم و شکر خداراضی بودندمن خرید از اینجا واین مجموعه روبه همه توصیه میکنم پورتوکلی ام از گناوه

حسین حیدری

رویه فرش پشتی میخوام برای تولید پشتی جفتی چنددرمیاد

ولیپور

کناره ای حدودا ۵۰ متر

Captcha