رنگها در فرش ماشینی

انتخاب رنگ فرش برای دکوراسیون منزل 

رنگبندی دکوراسیون منزل و انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل میتواند تاثیر به سزایی در زندگی روزمره  ما داشته باشید و سبب ارامش بیشتر افراد خانواده در اوقاتی که در منزل سپری میکنند داشته باشد.

ترکیب رنگهای مختلف مبل ، فرش ، پرده و دیوارهای اتاقها در صورتی که به درستی و کمی دانش از روانشناسی رنگها انتخاب شود میتواند کمک شایانی به نوع انتخابهای ما داشته باشد .

رنگهایی که در فرش ماشنی استفاده میشود عموما بین 5 تا 12 رنگ در نقش فرش میباشد که برای رنگ زمینه از رنگهای مثل سرمه ای ، ابی فیروزه ای ، ابی الماسی (سبز ابی ) ،کرم ، گردویی و بادامی انتخاب شود  . در یک دستگاه بافت فرش ماشینی 10 رنگ امکان بافت زمینه نیز با 10 رنگ مختلف وجود دارد که با توجه به نیاز بازار و هنر طراحان برای رنگ زمینه با توجه به نوع نقشه رنگها انتخاب میشود .به طور مثال برخی از طرح های فرش ماشینی فقط در 2 رنگ کرم و سرمه ای بافته میشوند ولی در برخی دیگر طرح ها کرم /سرمه ای/ابی /ابی کاربنی/بنفش/نقره ای.بادامی و گردویی هم بافته میشود .انتخاب بهترین رنگ زمینه برای فرش ماشینی نیاز به برسی رنگ دیگر وسایل منزل از قبیل مبلمان و پرده و دیوار پوشها دارد .در این میان میتوانید رنگ کرم و سرمه ای فرش ماشینی را با تمامی دکورها ست کنید  .

رنگ فرش

 

فرش رنگ سرمه ای  :

این رنگ از ترکیب رنگ ابی و مشکی به دست میاید  که در فرش ماشینی رنگ سرمه ای از میزان بیشتر رنگ مشکی در تولید رنگ سرمه ای استفاده میشود به طوری که به سختی میتوان رنگ ابی را از رنگ مشکی تشخیص داد و عملا با نور معمولی شما رنگ مشکی را خواهید دید .

 

فرش رنگ کاربنی  :

این رنگ هم از ترکیب رنگ ابی و مشکی تهیه میشود ولی میزان رنگ مشکی استفاده شده در تهیه رنگ فرش کاربنی کمتر از فرش با زمینه سرمه ای است . رنگ ابی کاربنی یکی از رنگهای سرد محسوب میشود که میتواند ارامش را به شما القا کند . بهتر است برای چیدمان دکوراسیون برای ست کردن با فرش ابی کاربنی کمی از رنگهای گرمتر استفاده شود .مبلمان یا پرده با ترکیب رنگهای زرد. نارجی میتواند گزینه های مناسبی باشد.

 

فرش رنگ کرم :

رنگی بسیار روشن در فرش ماشینی است که کمی تیره تر از سفید است تولید این رنگ برای فرش ماشینی از ترکیب رنگهای زرد و سفید ( سفید بیشتر) است .ست کردن فرش رنگ کرم با دکوراسیون به دلیل روشنایی زیادی  که ایجاد میکند طرفداران بسیاری دارد. رنگ کرم میتواند همراه با رنگهای بسیار زیادی در دکوراسیون ست شود  که شامل هر دو پالت رنگهای روشن و تیره میشود .

فرش زمینه کرم

 

رنگ گردویی یا قهوه ای :

این رنگ در فرش ماشینی همان قهوه ای نسبتا تیره به جساب میاید و نام ان برگرفته از پوست زیرین گردوی تازه است  . رنگ گردویی در فرش ماشینی در چند سال اخیر زیاد در رنگ زمینه استفاده نمیشود و تعداد نقشه های فرشی که با رنگ گردویی بافته میشود کم هستند .با ترکیب این رنگ فرش با ابی فیروزه ای و سبز و و طلایی میتوانید منزلتان را پرزرق و برق کنید.

فرش گردویی

 

فرش رنگ ای فیروزه ای

این رنگ از ترکیب رنگ سبز و ابی به وجود میاید و از دسته رنگهای سرد محسوب میشود ترکیب این رنگ با رنگهای بنفش ،سبز روشن ،لیمویی و خاکستری بسیار زیبا خواهد شد. توجه داشته باشید استفاده بیش از حد رنگ ابی فیروزه ای در دکوراسیون باعث دلمردگی و افسردگی میشود و میتواند خیلی زود شما را دلزده کند.

همانطور قبل تر اشاره شد در فرشهای ماشینی رنگهای زیادی در نقش فرش  ( گلها و طرح های فرش ) استفاده میشود  .برای ان دسته از خانواده هایی که به دلیل رفت امد زیاد و یا داشتن فرزندان کوچک نگرانی از بابت کثیف شدن فرش وجود دارد الزامی به ست کردن فرش در رنگ زمینه فرش با دکوراسیون وجود ندارد چرا که تمامی رنگهایی که در زمینه فرش استفاده میشود در گلها نیز هستند به طور مثال اگر مبلمان ابی فیروزه ای دارید میتوانید این رنگ را در فرشهای که در نقششان کمی رنگ دلخواه شما بیشتر است بیابید .

 

 

 

فرش رنگ تیره   ، فرش رنگ روشن  ، فرش رنگ ابی   ، انتخاب رنگ فرش

Captcha