انواع تابلو فرشها

تابلو فرشها همیشه به عنوان زینتی بر دیوار خانه های ما خودنمایی میکرده است و به صورت دستباف و ماشینی قابل تهیه است . تابلو فرشهای دستباف نیز مانند تابلو فرشهای ماشینی دارای تراکم های مختلف است که هر چه تراکم بیشتر گره را دارا باشد زیبایی بیشتری دارد . 

تابلو فرش ماشینی 

اما تابلو فرش های ماشینی ، تابلو فرش های ماشینی در حال حاضر با شانه های 700 ، 1000 ،1200 در بازار فرش یافت میشود . که چند سالی میشود که برای ارزان سازی بعضی از کارگاه های تولیدی  تابلو خلاقیتهایی در این زمینه به خرج داده اند .

تابلو فرش برگردان 

همانطور که قبلا در مقالات دیگر توضیح داده شده ماشین الات فرش بافی هم زمان 2 تخته فرش را میبافد .که به صورت خاب زیر و خاب رو از خروجی ماشین بافت بیرون می اید . خاب زیر تصویری قرینه از نمای فرش نسبت به خاب رو تحویل میدهد . یعنی اگر منظره ای را در نظر بگیرید که درختی در گوشه سمت راست تصویر باشد در خاب زیر آن درخت در سمت چپ قرار میگیرد. این عامل تا زمانی که تابلو فرش منظره یا چهره باشد مشکل ساز نیست تنها زمانی مشکل ساز میشود که تابلو فرش آیه یا متن باشد .بنابر این خاب زیر در تابلو فرش متنی نوشته ای بر عکس خواهد بود که عملا برای نصب روی دیوار مناسب نیست . اینجاست که فرشهای قرینه بافت آیه ها را که اشخاصی  به قیمت خیلی پایین مثلا 5000 تومان خریداری میکنند . کاری که روی تابلو فرشهای قرینه انجام میشود این است که با دستگاهی که تیغ بسیار دقیق و تیزی دارد گره های بافته شده از روی فرش را دقیق و از انتها برش میزنند و با چسبی دقیقا به صورت برگردان پشت فرش میچسبانند . این تابلو فرشها عمر کمی دارند و احتمال ریزش گره ها بسیار زیاد است ضمن اینکه امکان شستشو نیز ندارد . نهوه شناسایی این تابلو فرش بدین شکل است که اگر طرح روی فرش را با پشت ان مقایسه کنید خواهید دید که نقش و نگار فرش در پشت ان به شکل قرینه نوشته شده  است . و اصولا توصیه میشود از این نوع تابلو فرشها خریداری نکنید.

 

تابلوفرشهای چاپی

گونه ای از تابلو فرشهای ماشینی هستند که به 2 روش چاپ صنعتی و چاپ دیجیتال تولید میشوند . در این نوع از تابلو فرشها، فرش آن به صورت  تمام سفید (‌بی رنگ ) به تولید کننده گان فرش سفارش داده میشود و پس ازآن عملیات چاپ روی آن صورت میگیرد. نمونه ای که به صورت چاپ صنعتی تولید میشود مرغوبیت چندانی ندارد چرا که رنگ استفاده شده در مرحله چاپ برای چاپ روی نخ فرش ساخته نشده است و به مرور شاهد ان خواهید بود که کمرنگ تر میشود . اما نمونه ای که با چاپ دیجیتال مخصوص بافت فرش ها تولید میشود مرغوبیت نسبی دارد .  روش شناسایی این گونه تابلو فرش ها بسیار ساده است .کافی است یک تار نخ فرش را از ابتدا انتهای ان که به داخل فرش فرو رفته است برسی کنید .خواهید دید که هر چه به قسمت انتهایی نخ نزدیکتر میشوید رنگ نخ کمتر میشود . برای نزدیکتر شدن اینگونه تابلو فرشها به نمونه اصلی پشت تابلو فرش و همچنین فرش هایی که با سیستم چاپ دیجیتال ساخته میشود پشت فرش نیز چاپ میگیرد.

 

 

 

 

 

تابلوفرش  ، خرید تابلو فرش  ، خرید فرش 

Captcha