فرش تخفیفی

فرش تخفیفی 

عنوانی که این روزها زیاد میشنوید . این نوع فرشها به چند دسته تقسیم میشوند ، اما نکته بسیار مهم آن این است که در بیشتر آنها عنوان تخفیف اشتباه است .

فرش تخفیفی طرح قدیمی 

بسیار به ندرت پیش میآید که فرشی تا مدتی در انبار کارخانه ها بماند و قدیمی شود چرا که اصولا فرشهای تولیدی در کارخانه های فرش بزرگ بر حسب سفارشات بافته میشود . پس اصولا فرشهایی که در فروشگاه ها با عنوان فرشهای قدیمی یافت میشود و به قیمت ارزانتر به فروش میرسند در واقع علت ارزان بودن آنها قدیمی بودن فرش نیست و از نطر جنس الیاف و نوع بافت دررده پایینتری قرار میگیرد و به خودی خود ارزان هستند .

فرش تخفیف دار به دلیل قیمت خرید قبل

فرش هایی نیز در فروشگاه با عنوان خرید قبل ارزانتر فروش میرود.همانطور که در بالا توضیح داده شد کارخانه ها بیش از 1 سال است است که طبق سفارش فرش ها را تولید میکنند و این بدین معنی است که فروشندگان فرش نیز طبق سفارش مشتری فرش را به کارخانه فرش سفارش میدهند ،پس خرید قبل نیز در اینجا بی معنی خواهد بود و علت ارزانتر بودن فرشی نسبت به فرش دیگر فقط و فقط ارزانتر بودن متریال تولیدی در فرش است .

فرش ارزان به دلیل درجه دار بودن

فرش های تولیدی در کارخانه جات گاها به دلیل استفاده از ماشین آلات قدیمی تر دچار ایرادات فنی ریز و درشت میشود که به سبب آن فرش عنوان درجه دار میگیرد و به اصطلاح به آنها درجه 1.5 یا درجه 2  گفته میشود .این نوع فرشها را فروشندگان با قیمت پایینتر خریداری میکنند و به قیمت پایینتری نیز میفروشند .این ایرادات که گاها به چشم نمآید و یا برای خریدار خیلی مهم نیست میتواند برای بسیاری از جاها مورد استفاده قرار گیرد .

روش شناسایی فر درجه درجه دار

کارخانه های فرشی که دارای استاندارد هستند موظف هستند این نوع فرشها را با مشخص کردن بارکد ثبتی از دیگر فرشها جدا کنند ، پس شما میتوانید در برچسب مشخصات فنی با بارکد و عنوان درجه 1.5 یا درجه 2 نوع فرش را مشخص کنید .و یا اگر فرشی را دیدید که ارزانتر از نمونه ای دیگر بود به دقت پشت روی فرش را برسی کنید تا فرش درجه دار را به جای درجه 1 نخرید .

فرش ارزان  به دلیل خرید بی واسطه 

در طی 3 سال گذشته عنوان خرید از کارخانه در فروشگاه ها بسیار دیده شده است حالا چه فرش ، جه مبل و چه هر جنس دیگری ،مشخصا تمام فروشگاهها محصولاتی را که عرضه میکنند از کارخانه ها خریداری میشود اما مسبب اختلاف قیمتشان با کارخانه هزینه های جاری و سود خود فروشنده است .پس قیمت کارخانه برای فروشند گان در حد تبلیغات است و صحت ندارد . اگر در فروشگاهی ملاحضه کردید که قیمت فرشهایش با فروشگاههای دیگر کمتر است و حتی بسیار اختلاف دارد باید در پی یکی از موارد اشاره شده در فوق باشید .

 

 

 

 

 

فرش تخفیفی  فرش ارزان  فرش از کارخانه 

 

 

Captcha