وضعیت قیمت فرش ماشینی

اقای محمد هادی کمالیان رئیس اتحادیه فروشندگان موکت و فرش ماشینی کاشان اظهار کرد : با توجه به کاهش قیمت مواد اولیه تولید فرش و موکت از جمله نخ و الیاف و همینطور کاهش قیمت ارز و به طبع آن کاهش هزینه استهلاک ماشین آلات ،قیمت فرش ماشینی و سایر کفپوش ها در شرایط مناسبی قرار دارد و افت محسوسی نسبت به اوایل سال 98 داشته است .اگر قیمت فرش ماشینی را با قیمت سایر مایحتاج زندگی مقایسه کنیم افزایش قیمت چشمگیری نداشته و آنچنان  گران نشده است . اما همچنان نسبت به سال گدشته و اوایل امسال 5% افت قیمت داشته ایم .

اصولا فرش ماشینی در اخرین رده خرید در سبد خانوار قرار میگیرد و پس از خرید کالا های ضروری  مورد نیاز خانوار ها برای آن هزینه میکنند .مگر برای خرید فرش جهیزیه یا خانه جدید. 

با توجه به ثبات قیمت ها و افزایش تولید خریداران فرش نباید دغدغه ای برای تهیه فرش داشته باشند و در حال حاضر خبری از افزایش قیمت فرش نیست اگر هم افزایشی در آینده رخ دهد مربوط به کمبود مواد اولیه وارداتی در تولیدات فرش صورت خواهد گرفت .

طی ماه هایی که نرخ ارز نوسان داشت خریداران خارجی تمایل بیشتری به خرید داشتند و همین امر باعث افزایش قیمت بیشتر محصولات میشد چرا که با افزایش تولید کمبود مواد اولیه و گرانی آن تاثیر به سزایی بر افزایش قیمت فرش داشته است .

به دلیل اینکه فرش جزو کالاهایی است که 100% نیاز داخلی را تامین میکند و هم صادر میشود، در این بخش نمیتوانند با تولید کننده گان داخلی رقابت کنند  نه کالایی قاچاقی وارد کشور میشود و نه واردکننده گان تمایلی به واردات آن نشان میدهند .در گذشته یک سری فرشهای لوکس به کشور وارد میشد اما در حال حاضر تولید کننده گان داخلی میتوانند بهتر از آن را تولید کنند.

آقای کمالیان افزود حدود 10 درصد از صادرات غیر نفتی را فرش ماشینی در اختیار دارد و به 56 کشور از جمله آسیای میانی ، چین ، عراق ، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی صادرات فرش صورت میگیرد .

و در انتها آقای کمالیان افزود مردم برای خرید گول تبلیغات فریبنده را نخورند.

 

 

قیمت فرش   فرش ارزان شد  فرش ماشینی   

 

 

Captcha