فرش ارزان شد ؟ !!!

فرش ارزان ؟

دلیل ارزانی فرش

 

فرش ارزان شد ! ما هم با شنیدن چنین آگهی هایی مثل بازیگر محبوب کشورمان به همین صورت که در تصویر بالا می بینید متعجب شدیم و پیش خودمان گفتیم کی ارزان شد که تولید کنندگان فرش از آن بی خبرند. تا این که متوجه شدیم داستانها پشت این ماجراست که برای شما هم خواهیم گفت .

مثل همه مایحتاج زندگی فرش هم گران شد . این گرانی از اواخر سال 96 شروع شد و تا به امروز نیز ادامه داشته است .از مواد غذایی تولید داخل گرفته تا محصولات وارداتی از قبیل پوشاک ، لوازم خانگی  و ... فرش نیز گران و گران تر شد تا به امروز که به نسبت 2 سال گذشته کمی کمتر از 3 برابر شده است . البته دربین این زمان گاها کمی کاهش و مجدد افزایش داشته که خیلی حائز اهمیت نبوده است.

دلیل گرانی فرش 

تولیدات نساجی کشور مخصوصا فرش ماشینی از 30 تا 80درصد مواد اولیه و استهلاک وارداتی دارد مثل نخ ، رنگ ،و قطعات ماشین الات که در صورت نیاز تامین آن توسط وارد کنندگان از کشور هایی نظیر آلمان و بلژیک صورت میگیرد . گرانی ارز از یک سو و تحریم و عدم واردات و کمبود ملزومات تولید از سوی  دیگر فشار زیادی را به تولید کنندگان وارد اورده است به طوری که گاها تا چند برابر قبل از تحریم ها بابت قطعه مورد نیاز و مصرفی در ماشین آلات برای آن هزینه می شود .همینطور الیاف نیز به دلیل عدم سهولت در واردات به شدت کم یاب شده و وارد کنندگان برای دورزدن تحریم ها می بایست هزینه های بیشتری برای واردات داشته باشند و در نتیجه قیمت نخ و الیاف نیز بالا میرود.

فرش ارزان شد !

و حالا چندی است که توسط تبلیغات تلوزیونی و بیلبردهای سطح شهر می بینید که فرش ارزان شد . چطور شد که فرش ارزان شد . علت زیاد هم دور از ذهن نیست .

یکی از عوامل ارزانی فرش استفاده از مواد اولیه ارزان تر و گاها بی کیفیت در جایگزینی با مواد اولیه ممتاز وارداتی است . چطور ؟ برخی از کارخانه جات تولیدی براثر فشارهای ناشی از عدم تامین مواد اولیه ناچارا از مواد اولیه ارزانتر و در دسترس تر استفاده نمودند و در نتیجه فرش تولیدی با قیمت کمتری و همینطور کیفیت کمتری روانه بازار شد . در این بین کارگاه های ریز و درشتی که تا قبل از این محصولاتشان فقط برای کشورهایی نظیر افغانستان و عراق به دلیل ارزانی صادر میشد با افزایش گرانی ها مشتریانی بسیاری پیدا کردند که متاسفانه این گونه فرشها را با برچسب های تقلبی در سطح شهردر فروشگاه های کوچک به فروش میرسانند .  

و اما اصلی ترین موردی که روی آن تبلیغ فرش ارزان شد صورت میگیرد چیست؟ هایپر مارکتهای فرش ماشینی که حتما میشناسید با خرید های عمده ای که از کارخانجات فرش دارند امکان این را دارند که محصول نهایی رابه صورت سفارشی تهیه کنند . منظور ازسفارشی بیشتر به وزن و ضخامت فرش خلاصه میشود . اگر به طور مثال برندی را در هایپر مارکت ها با دقت بررسی کنید که با قیمت ارزان تر نسبت به فروشگاه های دیگر به فروش میرسد .حتما چیزهای جالبی خواهید یافت.

تفاوت فرش ارزانتر و گرانتر

تفاوت عمده فرش گرانتر نسبت به فرش ارزان در یک برند به نوع نخ مصرفی نیست پس از نظر کیفیت و ماندگاری تفاوت بین فرش ارزانتر از یک مارک با فرش گرانتر در کیفیت وجود ندارد وتفاوت اصلی وقتی آشکار میشود که ضخامت فرش را بررسی کنید . بهتر است بدانید فرشی با 1 میلی متر اختلاف قطر باعث سبک تر شدن چند کیلویی فرش و در نتیجه مصرف نخ کمترمیشود .

تراکم فرش 

فرشها با توجه به شانه آن دارای تراکم های مختلفی هستند به عنوان مثال یک فرش 1200 شانه دارای تراکم 3600 است .اما ممکن است تولید کننده  به سفارش خریداران عمده با کمی تغییرات تراکمی محصول نهایی را ارزان سازی کند و دلیلی بر ارزان شدن های رایج این روزها باشد . البته که با تمام موارد یاد شده بالا هنوز هم  قیمتهای ارزانی برای فروش نیست و با قیمت اصلی تولید کننده فاصله بسیار دارد .

به طور کلی نهادهای نظارتی متاسفانه بازدید صحیحی از عملکرد فروشندگان ندارند و حکایتش میشود همان هایی که در فوق توضیح داده است .از هم میهنان عزیز میخواهیم که اسیر تبلیغات عوام فریبانه  نشوند.

 

 

 

 

قیمت فرش   فرش ارزان   خرید فرش ارزان 

 

 

 

فرزاد شایسته

سلام خیلی عالی بود وبه جالبه دقیقا بنده این موصوع رو از نزدیک دیدم و لمس کردم..بجز این قیمتها حداقل دوبرابر از بازدیدیست که من با اینجا مقایسه میکنم

کریم

فقط چرت و پرت تلوزیون شده وسیله ای برای پر کردن جیب کلاهبرداریی که تبلیغ الکی میکنن و مردم هم که عقلشون به چشمشونه .ای کاش مملکت اونقدر اسلامی بود که حد اقل قبل از تبلیغ چیزی ازشون استاندارد و مدرک میخواست

حسین قیامی

واقعا متاسفام برای این مملکت که هر تبلیغ دروغی تو تلوزیونش پخش میشه .من رفتم شهر فرش کیفیت فرش ها همه افتضاح هست و مارکشونو هیچ جا نداره و یکی 2 تا مارک فرش هارو تو اینترنت زدم شماره کارخونشو پیدا کردم میگن فقط فروش تو شهر فرش داریم و نمایندگی در شهرستان تو تهران و کرج به هیچ کس جز شهر فرش نمیفروشن قیمت های شهر فرش هم که با اون همه تخفیفی که مثلا میدن باز 2 میلییون گرون نتره فقط مردمو این همه راه میکشن تا اونجا

رضا

خدا بگم چیکار کنه بازیگری رو که برای همچین فروشنده هایی تبلیغ میکنن و مردم و میفرستن تو دهن گرگ رفتم شهر فرش فرش خریدم به قول خودشون ابریشم و با چه قیمتی .یک بار شستم رنگش داغون شده زنگ زدم برای ضمانت میگن فرش بعد از شسشتو گارانتی نداره کلی پولمو ریختم دور

مریم تاج

من که رفتم شهر فرش پسندم نشد خیلی هم گرون میدادن رفتم از خود کاشان خریدم خیلیم راضیم خیالمم راحته

جعفر

شعبه کرجشون نزدیک کار ماست من هر از گاهی حوصلمون سر میره با بچه ها میریم یه چرخی میزنیم دلمون باز میشه اما خرید نه

هادی

امان از دست این سایت دیوار هر کلاهبرداری توش راحت داره فعالیت میکنه و سر ملت و کلاه میگزاره .لطفا از این اطلاع رسانی ها بیشتر و فراگیر تر بکنید

Captcha