علت گران بودن برخی فرشها چیست

علت گرانی برخی فرش ها چیست ؟

دلیل ارزان بودن برخی فرشها چیست ؟

دلیل کم شدن کیفیت فرش ها چیست ؟

 

در بازار آشفته کشور ما  چند سالی است که خرید کردن به یکی از دغدقه های اصلی مردم ما  تبدیل شده است و در مواقع خرید یکی از نگرانی هایی که برای خریداران هر کالایی از مواد خوراکی گرفته تا لوازم خانگی مشتری را سردر گم میکند اصالت و کیفیت محصولی است که قصد خرید آنرا دارند .به طور مثال قصد خرید فرش را داریم به فروشگاه های مختلف مراجعه میکنیم وبعضا اختلاف قیمت تا 3 میلیون تومان در یک طرح فرش در فروشگاه های مختلف میبینیم . اینجاست که مشتری دچار سردرگمی میشود که آیا واقعا فرش را گران میخرد یا واقعا تفاوت در کیفیت است ؟

درهمین بازارآشفته سایت دیوار نیز به این معضل دامن میزند .شما یک طرح فرش را درفروشگاه میبیند به طور مثال با قیمت 10 میلیون تومان . همان فرش را در سایت خود کارخانه با قیمت 8 میلیون تومان می یابید اما به محض اینکه در دیوار جستجو میکنید همان طرح را با قیمت 4 میلیون میابید .علت چیست ؟

یک طرح از فرش های ماشینی در کارخانه های مختلف فرش ماشینی  تولید میکنند برخی از این کارخانه ای حتی ثبت رسمی در اداره استاندارد هم نشده اند و به صورت کارگاهی با متریال ارزان تر و ماشین آلات بافت قدیمی تر تولید میکنند . در ظاهر نقشه  فرش یکی ست اما تفاوتهای بسیار مهمی را داراست .

 

فرش ارزان قیمت

فرش طرح 700 شانه بافته شده با (نخ )ورجین ارزان قیمت

 

 

1 - طبق برسی ما 99 % از آگهی های که در دیوار ثبت میشود برای فرش های نو داخل فروشگاه ها مربوط به چند فروشگاه خاص است که در هر شهر آگهی های بسیار متعدد ثبت میکنند و تمام فرش های اگهی شده تقلبی است ( تقلبی به معنای تغییر برچسب اصلی خود فرش با برچسب های دیگر که شانه و تراکم و جنس غیر واقعی در ان درج میشود )

 

فرش تقلبی

نمونه آگهی فرش تقلبی 

 

 

2 - نمونه تصویری که در اگهی عکس آن ثبت می شود با چیزی که برای خریدار ارسال میشود متفاوت است.

آگهی دهنده تصویری از فرش را در آگهی خود درج می کند اما محصولی که برای شما ارسال میشود متفاوت است .عکسی در اگهی از فرش 700 شانه ثبت میکند که اگر به صورت حضوری مراجعه کنید متوجه وخامت اوضاع خواهید شد .نمونه ای که برای فروش وجود دارد متاسفانه فرش 350 شانه شانه است که برچسب آن عوض شده .

فرش تقلبی

عکس ارسالی با نمونه ارسالی برای مشتری متفاوت است

 

 

3 - شانه و تراکم متفاوت در یک نقشه 

یک نقشه و طرح از فرش با چندین تراکم بافته میشود به عنوان مثال نقشه ارکیده 350 شانه ، 440 شانه ، 500 شانه و 700 شانه تبدیلی و 700 شانه اصلی بافته میشود که خود 700 شانه اصلی آن در 2 دسته بافت شونهر و بافت وندویل دارد و خود بافت وندویل به دسته 8 رنگ و ده رنگ تقسیم بندی میشود شایان دکر است فرشهای بافت شونهر نسبت به وندویل 6% ارزانتر است و نمونه 8 رنگ و ده رنگ بافت وندویل نیز با اختلاف قیمت حدود 5 % به بازار عرضه میشود.

4 - جنس نخ مصرفی فرش ماشینی تععین کننده قیمت نهایی آن است .

یکی از موارد بسیار مهم نخ فرش است فرش های ارزان قیمت با جنس نخ بی سی اف یا پلی استر بافته میشود که به هیچ عنوان دوام وماندگاری نخواهد داشت همین امر سبب سواستفاده از مشتریان میشود و سود بسیار زیادی را به جیب فروشنده سرازیر میکند و در طرف مقابل مشتری بینوا بی خبر از همه جا و خوشحال از خرید ارزان سال آینده باید به فکر خرید فرش مجدد باشد و یا فرش سفت شده و مات شده را تحمل کند.

فرش پلی استر

جنس نخ استفاده شده در محصول فوق پلی استر است اما با عنوان اکریلیک آگهی شده است

 

 

5 - وزن فرش ماشینی

یکی از عواملی که قیمت فرش ماشینی را تحت تاثیر قرار میدهد وزن فرش است . یکی ازدلایلی که مشتریان فرش ماشینی از آن بسیار گله میکنند نازک بودن فرش ماشینی است که در 3 سال اخیر به مرور بیشتر هم شده و نسبت بسیار مستقیمی با وزن فرش دارد . برخی تولید کننده گان فرش های ماشینی جهت ارزان سازی محصول نهایی از ضخامت فرش میکاهند که نهایتا یک فرش 12 متری بین 3 تا 7 کیلوگرم بسته  به میزان کاهش ضخامت فرش از وزن ان کاشته میشود .بابت کاسته شدن هر کیلوگرم از وزن فرش در تاریخ نگارش این مقالقه اختلاف قیمت 150.000 تومانی ایجاد میشود .که اگرمیانگین 5 کیلوگرم از وزن آن کاسته شود حتی در صورت اصالت فرش از بابت نخ و تراکم و شانه 750.000 تومان محصول نهایی ارزان تر خواهد شد . و این ارزان سازی به بهای کم کردن راحتی مشتری در استفاده از فرش است.

 

جالب است اگر از چرایی ارزان بودن فرش های این گونه فروشگاه ها سوال بپرسید با جواب های بسیار فانتزی روبه رو می شوید در زیر به چند مورد از این دلایل ارزانی فرش اشاره میکنیم 

  • فروشنده ادعا میکند که دلیل ارزان فروختن فرش خرید مستقیم از کارخانه است ( کارخانه های فرش ماشینی همه محصولاتشان را در فروشگاه ها به صورت مستقیم عرضه میکنند به مفهوم دیگر فرش کالایی نیست که چندین دست بچرخد و به دست مصرف کننده برسد در واقع واسطه اصلی همان فروشنده است )

 

  • فرش تک سایز شده و ته انباریست  ( چندین سال است که کارخانه های اکثر تولیدات خود را به صورت سفارشی بافت برای فروشگاه ها می بافند و ارسال میکنند و فرشی از قبل در انبار موجود نخواهد بود که قیمت پایین تری داشته باشد که اگر هم چنین موردی باشد فروشنده آنرا تقریبا به قیمت جدید عرضه خواهد کرد .پس این دلیل کاملا واهی است و نشان از مشکلی دیگر در فرش دارد .

 

  • در برخی از آگهی های فرش ماشینی دیده شد که آگهی دهنده فرشی را ارزان میفروخت و دلیل ارزان بودن فرش را گرفتن فرش از کارخانه به جای طلب عنوان میکرد .سوال اینجاست صاحب یک کارخانه فرش چه بدهکاری ممکن است به یک فرش فروش داشته باشد .این نوع از آگهی کاملا نشان از تقلب در فروش خواهد داشت . 

 

فرش تقلبی

جالب است بدانید این نقشه و این رنگ از فرش اصلا 1200 شانه ندارد اما در آگهی فوق با عنوان 1200 شانه ثبت شده و دلیل ارزان بودن را تک سایز شدن عنوان کرده اند

 

 

پیشنهاد :

  • به هیچ عنوان در دیوار دنبال فرش های نو که فروشگاه ها با عنوان زیرکانه آگهی میکنند نباشید قطع به یقین کلکی در کار است .این موضوع فقط برای خرید فرش نیست بلکه در محصولات دیگر از قبیل مبلمان وغیره هم همین وضعیت ادامه دارد .

 

  • اگر در وب سایتی به دنبال خرید فرش هستید دقت کنید که مربوط به خود کارخانه باشد و پرداخت مبلغ حتما پس از تحویل باشد .

 

 

  • اگر به دنبال فرش خوب هستید به هیچ عنوان دنبال فرش های ارزان قیمت نروید . این گونه فرش ها اگرچه با تعاریف بسیار از سوی فروشنده ( البته کاذب ) به فروش می رسد اما نهایتا خریدار را متضرر خواهد کرد .دقت کنید این گونه فروشنده گان حتی ضمانت هم لفظا به شما خواهند داد اما در مواقع خرابی فرش حتی هفته بعد از خرید نیز پاسخ گوی شما نخواهند بود و به دلایل مختلف از مسولیت شانه خالی خواهند کرد .

 

شرکت صنایع فرش کاشان با بیش از 40 سال سابقه در تولید فرش ماشینی آماده عرضه محصولات خود چه به صورت حضوری در محل کارخانه و چه به صورت اینترنتی در وب سایت رسمی این مجموعه است . دقت فرمایید ادرس اصلی و رسمی این شرکت فقط و فقط WWW.FARSHEKASHAN.COM  میباشد و هیچ گونه مسولیتی در قبال سایتهای اینترنتی دیگر متوجه این مجموعه  نخواهد بود .وظیفه ما تنها اطلاع رسانی است.

پرداخت مبلغ سفارشات پس از تحویل و رویت کامل مشتریان صورت میگیرد  و ارسال محصولات رایگان است . تمامی فرشهای این مجموعه شامل 30 روز گارانتی تعویض رسمی و 10 سال ضمانت کیفی است .

 

بیشتر بخوانید :

نحوه شناخت اصل بودن فرش

تشخیص تراکم و شانه در فرش ماشینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Captcha