انواع فرش های فانتزی را بشناسید

در دنیای فرش ماشینی تنوع بی شماری از طرح و نقشه وجود دارد .طرح های فرش ماشینی با گونه های مختلفی از بافت ها ، سبک ها و تراکم های مختلف تولید می شود. دو بخش اصلی فرش های ماشینی نوع سنتی و فانتزی است . در دنیا کیفیت فرش های ایرانی سنتی دستباف زبان زد است و همین موضوع فرش های ماشینی با طرح سنتی را نیز مورد توجه خریداران خارجی فرش ماشینی ایرانی قرار داده . در نقطه مقابل  کیفیت فرش های فانتزی به مراتب پایین تر از فرش های سنتی است اما نوع رنگ امیزی و طرح های  فرش های فانتزی  سلیقه زوج های جوان ایرانی را به سمت خود سوق داده است .

فرش های فانتزی تولید شده خود به لحاظ سبک و گونه  و جنس دارای چند نوع است. هر نوع از فرش فانتزی اگر به لحاظ اصولی مورد برسی قرار گیرد مورد مصرف خود را دارد ، اما جالب است بدانید اکثر خریداران فرش ماشینی فقط به رنگ ها و طرح ها در خرید فرش توجه می کنند .

فرش های سنتی همیشه از الگوها و طرح های خاصی برای نقشه فرش استفاده میکنند به طور مثال  طرح درختی  ، شاه عباسی ، افشان  و انواع طرح های خشتی  امافرش های فانتزی از قانون خاصی در طراحی تبعیت نمی کنند و هر نوع مفهومی که در این جهان وجود دارد شامل می شود . از طرح های انیمیشنی کارتنی گرفته تا طرح های انتزاعی نامفهوم . 

  • فرش مدرن فریز

فرش فریز نوعی از فرش های ماشینی فانتزی است که شباهت بسیار زیادی از نظر نوع بافت به قالی و گلیم دارد . فرش های فریز تراکم نسبتا پایینی دارند به همین منظور از نخ های ضخیم تر در تولیدشان استفاده می شود تا تراکم کمتر آنها تا حدی پوشیده شود . فرش های فریز محدودیتی در تنوع طرح و نقش ندارند و می توانند نقش های گونانی به خود گیرند .

فرش فریز کاشان

 

 

  • فرش فانتزی شگی 

شگی نوعی از فرش های فانتزی است که در فرهنگ اروپایی کاربرد زیادی داشته و دارد . فرش شگی در اروپا عمدتا راگ (rug) خوانده می شود .فرش های شگی پرزهای بلندی دارد و طرح های آن معمولا خلوت و ساده است ، اما می توان از طرح های خلاقانه و شلوغ نیز در طراحی فرش های شگی استفاده کرد . کاربرد فرش شکی بیشتر برایی هماهنگی در دکوراسیون اهمیت دارد تا راحتی و دوام .عمر فرش های شگی به مراتب پاییت است و پس از مدتی استفاده فشرده میشود . همچنین نظافت فرش های شکی به دلیل بلند بودن پرز های فرش کار دشواری است .

فرش شگی

 

 

  • فرش شنل 

شنل عنوان یکی دیگر از گونه فرش های فانتزی است . ظرافت ان نسبت به گونه های دیگر فرش های فانتزی بیشتر است . در بازار فرش ماشینی فرش های شنل را با نام فرش های بلژیکی نیز می شناسند . فرش های شنل نیز محدودیتی در طرح و رنگ ندارند و برای زیبا تر کردن دکوراسیون های خانه مورد استفاده قرار می گیرند . کیفیت فرش های نوع شنل نیز مانند گونه های دیگر فرش فانتزی خیلی خوب نیست و تحت فشار مثل پایه های مبل و صندلی کوبیده میشود و از شکل اولیه خود خارج می شود. نحوه شستشوی فرش های شنل نیز متفوت است و احتمال اسیب دیدن آن حین شستشو زیاد است .

فرش بلژیکی

 

 

  • فرش متال 

فرش فانتزی متال همانطور که ازنام شان مشخص است دارای رنگ های فلز مانند طلایی و نقره ای و براق در بافت است .از نظر ظاهر و نقشه طرح های آنها همانند شگی است . و از بعد کیفیت و دوام جایی برای تعریف نمی گذارد.

 

فرش متال

 

 

 

 

 

 

سوالات متداول

تلاش ما بر این است که خرید فرش از کارخانه در وب سایت صنایع فرش کاشان به آسانی صورت پذیرد، بدین منظور در این وب سایت امکانات ویژه ای از جمله تست دکوراسیون مجازی، دسته بندی ویژه محصولات و... در نظر گرفته شده است. تصاویر فرش ها کاملا طبیعی بدون نور دهی و ویرایش اضافی می باشد. خرید مستقیم فرش با پرداخت بیعانه و پرداخت مبلغ پس از تحویل از دیگر ویژگی های سیستم فروش اینترنتی فرش در این سامانه است.
فرش ماشینی با کیفیت فرشی است که با متریال با کیفیت تولید و با استفاده از به روزترین ماشین آلات تولید شود. بهترین نخ 100 درصد اکرلیک و بهترین ماشین آلات فرش بافی سیستم بافت واندویل بلژیک در فرش ماشینی است.
نخ خاب مصرفی در صورت هیت ست بودن قبل از بافت فرایندی را در دستگاه های مربوطه با حرارت و بخار طی می کند . مزایای فرش های اکریلیک هیت ست شده حذف پرزهای اضافه می باشد .ابهام زدایی : پرزهای اشاره شده حتی در فرش های دستباف پشمی و کرکی نیز در ابتدای خرید وجود دارد که به مروز زمان کم و تمام می شود، عدم وجود پرز نشانگر پلاستیک بودن نخ فرش است . این پرزهای در فرش های ماشینی هیت ست به حداقل ممکن می رسد.
Captcha