چرا باید خانه را فرش کنیم؟

اهمیت استفاده از فرش در فرهنگ ایرانی برهیچ کس پوشیده نیست . فرش نه تنها میتواند جلوه ای زیبا به منزل یا محل کار شما ببخشد بلکه گرما و راحتی را فراهم میکند . این ویژگی علاوه بر اینکه خانه شما را در زمستان دنج نگه می دارد سبب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. همچنین مکانی راحت برای نشستن فراهم می آورد .

 

دلایل خرید فرش کاشان 

 

  • دلیل ظاهری برای خریدن فرش:

فرش ها با استفاده از رنگ و طرح و ارتفاع خاب نخ فرش به زیبایی دکوراسیون می افزایند. فرش ها  می توانند تصورات مورد نظر شما را داشته باشند و احساس شادابی و سرزندگی به محیط منزل یا محل کار شما ببخشند.

خانه ای زیبا با فرش شیک

 

  • سبک :

با صدها طرح و رنگ و نقشه مختلف به معنای واقعی کلمه هزاران امکان برای محقق شدن سبک های مختلف وجود دارد . هر نوع ترکیب دکوراسیون میتواند با صدها طرح و رنگ همگام شود.

  • خاصیت عایق کاری فرش : 

فرش می تواند در صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار موثر باشد .زیرا نقش مهمی در عایق کاری محیط داخلی دارد. همینطور از نظر روانی نیز می تواند گرما بخش باشد .سعی کنید تا جایی که به دکوراسیون منزل آسیب وارد نشود فضا های سخت سرامیکی را فرش کنید. فرش زیر پاها احساس خوب نرمی و راحتی را دارد .همچنین حس نرم تری به خانه میدهد. 

  • نقش آکوستیک فرش 

چندین مطالعه نشان می دهد که فرش ها صداها را جذب می کنند و فرش های ضخیم تر که ارتفاع خاب بیشتری دارند مثل فرش های 500 شانه و 700 شانه جنس اکریلیک  این توانایی در آنها بیشتر است .با فرش کردن محیط میتوانید پیچیدن صدا در محیط را حذف کنید و ارامش بیشتری داشته باشید . این مورد در خانه های آپارتمانی که صدای راه رفتن همسایه زیرین را اذیت میکند می تواند به شدت تاثیر گذار باشد.

جذب صدا با استفاده از فرش

 

اینجا میتونید چند نمونه فرش با ضخامت زیاد ببینید

 

  • نقش ایمنی و محافظتی در فرش

بسیار اتفاق افتاده در محیطی چیزی از دست تان افتاده و با برخورد با سطح سفت سرامیک شکسته یا آسیب دیده که گر در محیطی که از کف پوش مناسب و نرم مثل فرش استفاده می شد  هیج آسیبی به آن وارد نمی آمد و همچنین در منازلی که کودک خرد سالی زندگی میکند، به دلیل احتمال زمین خوردن آن بهتر است حتما از فرش برای کفپوش استفاده شود که امکان لغزیدن و سرخوردن روی آنها بسیار کمتر می شود.

کفپوش نرم با فرش

 

 

  • نقش فرش در سلامت مصرف کننده گان 

فرش های اکریلیک هیت ست شده مواد حساسیت زا ، گردو غبار و سایر آلاینده ها را به دام می اندازد و آنها را تا زمانی که به درستی حذف شوند ( شستشوی فرش یا جاروبرقی زدن ) نگه میدارد . نگهداری و و نظافت فرش ها نسبت به کفپوش های سخت زحمت کمتری دارد و به همین دلیل هزینه نگهداری آنها نیز کمتر است .

در سال 2003 موسسه بازرسی و گواهی نامه تمیز کردن اروپا نشان داد به طور سالانه کف پوش های سخت 2.5 برابر بیش تر از فرش به زمان تمیز کاری نیاز دارد و لوازم تمیز کردن برای کف های سخت ( پارکت ، سرامیک و ...) حدود هفت برابر گرانتر از فرش است . این در حالی است که هزینه خرید اولیه برای فرش ممکن است گرانتر باشد اما این هزینه ها در برابر عمر فرش کاملا مقرون به صرفه است .

فرش کردن منزل

 

اینجا میتونید روش نظافت فرش رو ببینید

 

  • سلامت پاها با استفاده از فرش 

راه رفتن روی سطوح سخت مثل سرامیک باعث بروز صافی کف پاها می شود، این مشکل در کودکان در سن رشد به مراتب بیشتر است همینطور اکثر کودکانی که روی سطح سرامیک و ... راه میروند دارای خشکی در کف پاها هستند که علث آن علاوه بر سخت و سفت بودن محل راه رفتن، گردو غبار روی سطح است که خشک شدن کف پاها را به همراه دارد . استفاده از فرش مناسب می تواند چه به سبب نرم تر بودن همینطور به دلیل جذب گردو غبار در الیاف فرش باعث جلوگیری از این عارضه شود.

سلامت پاها با استفاده از فرش مناسب

 

 

در شرکت فرش ماشینی کاشان انواع و اقسام فرش های ماشینی برای مصارف مختلف تولید شده است . نقشه های بسیار متنوع با ظرافت های گوناگون به اختصار آن را تراکم و شانه  می نامند. دست خریدار را در انتخاب بازمی دارد .کافیست در نظر داشته باشید که چه هزینه ای برای خرید فرش ماشینی در نظر گرفته اید و بدانید هر فرش متناسب با چه فضایی بافته شده است ( برای این منظور می توانید از مشاوران ما کمک بگیرید ) 

 

روش پیدا کردن شانه و تراکم 

 

 

 

 

 

 

 

سوالات متداول

تلاش ما بر این است که خرید فرش از کارخانه در وب سایت صنایع فرش کاشان به آسانی صورت پذیرد، بدین منظور در این وب سایت امکانات ویژه ای از جمله تست دکوراسیون مجازی، دسته بندی ویژه محصولات و... در نظر گرفته شده است. تصاویر فرش ها کاملا طبیعی بدون نور دهی و ویرایش اضافی می باشد. خرید مستقیم فرش با پرداخت بیعانه و پرداخت مبلغ پس از تحویل از دیگر ویژگی های سیستم فروش اینترنتی فرش در این سامانه است.
فرش های ماشینی از ترکیب تعداد زیادی گره به صورت طولی با عنوان تراکم و همینطور تعداد زیادی گره در عرض با عنوان شانه بافته می شوند .هر رج از گره ها با پوشش نخ پود به رج بعدی منتقل می شود که هر نخ پود عنوان شانه و هر رج شامل هزاران گره تراکم نامیده می شود.تعداد گره ها در فرش ماشینی نشان گر میزان ریز بافتی در فرش است.
محصولات اصیل فرش کاشان با استفاده از به روز ترین ماشین آلات بافندگی فرش (وندویل بلژیک ) تولید می شوند ، علاوه بر آن به سبب حجم تولید و دسترسی آسان تر به مواد اولیه از قیمت مناسب تری برخوردار است . تنوع طرح فوق العاده و تقریبا ماهانه چند نقشه فرش جدید معرفی می شود . خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات از دیگر دلایل انتخاب فرش کاشان است.
فرش ماشینی با کیفیت فرشی است که با متریال با کیفیت تولید و با استفاده از به روزترین ماشین آلات تولید شود. بهترین نخ 100 درصد اکرلیک و بهترین ماشین آلات فرش بافی سیستم بافت واندویل بلژیک در فرش ماشینی است.

سید جعفر زحمت‌کش

سلام،ارادتمندیم، بسیار مطالبتون آموزنده و مفید بود،از زحمت شماجهت گردآوری مطالب سپاسگذاریم وخسته نباشید میگم.

محمد حسین فاضل

بسیار جالب و کاربردی بود

Captcha