فرشهای ابریشم گونه (ابریشم مصنوعی )

فرش ابریشم گونه خوب یا بد ؟

فرشهای ماشینی این روزها با تنوع بسیار زیادی در بازار عرضه میشود که از بین انها میتوان به فرشهای سنتی  و فرشهای اکرولیک  فرشهای ابریشم مصنوعی  وفرشهای پلی استر  که به طور رایج در بازار فرش میتوان یافت ​اشاره کرد.
در این مقاله قصد داریم در مورد فرشهای ابریشم گونه یا ابریشم نما  که با نخ پلی استر فیلامنت بافته میشود  توضیحاتی را ارایه نماییم .

فرش های ابریشم مصنوعی  به دلیل براق بودن رنگ نخ ها و سایه روشنی که در زوایای مختلف روی فرش قابل مشاهده هست توانسته مورد توجه قشر خاصی از مردم قرار گیرد . به دلیل اینکه ممکن است مشتریان اینگونه فرشها بدون شناخت این فرشها ی ماشینیاقدام به خرید انها نمایند  در اینجا مقاله ای ​به برسی انها از نظر معایب و مزایا میپردازیم.

مزایا  فرشهای ابریشم گونه :

ضد پرز و حساسیت  :  این فرشهای هیچ پرزی از خود نداشته و برای افرادی که  با پرز فرش دچار مشکلات ریوی میشوند  کاملا توصیه میشود.

براق بودن  : فرشهای ابریشم نما به دلیل براق بودن شباهت زیادی به فرشهای دستبافت ابریشم دارد  .



معایب فرش ابریشمی : 

امکان شستشو  : فرشهای ابریشم گونه در مقابل شستشو و رطوبت بسیار ظعیف عمل میکند و برای کسانی که فرشی میخواهند که چندین سال به عنوان کف پوش در منزل باشد اصلا توصیه نمیشود  . پس از شستشو رنگها ی فرش بسیار کهنه جلوه خواهد کرد.

قطر فرش : فرش های ابریشم گونه بسیار نازک میباشد پس اگر از فرش بیشتر از مبل استفاده میکنید مناسب نخواهد بود 

 مقاومت کم در مقابل حرارت  : فرشهایی که با نخ پلی استر بافته میشود  از قبیل فرشهای ابریشمی  . فرشهای بلژیکی​ انواع گلیم فرش  ومتال  .شنل و شکی  در برابر حرارتهای غیر مستقیم شدید مثل اتوی داغ و قابلمه داغ به سرعت تغییر شکل میدهند و میسوزد .

مقاومت کم در مقابل سایش  و فشار: این دسته از فرش مقاومت کم در مقابل فشارهایی مثل پایه مبل و کمد دارد به طوری که در صورت فشرده شدن امکان برگشت پذیری به حالت قبل وجود نحواهد داشت .

جمع بندی : 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا  اگر از فرش فقط به عنوان تزیین منزل استفاده میکنید  و یا حساسیت بسیار زیادی از نظر ریوی دارید میتوانید از این فرشها استفاده کنید .پرز در فرشهای اکرولیک به صورت استاندارد وجود دارد که با توجه به هیت ست شدن نخ فرشها ی امروزه این پرز به حد اقل رسیده و پس از مدت کوتاهی به صفر خواهد رسید  اما فرشهای ابریشم گونه با توجه به الیاف پلی استری که دارند پرز و موی اطراف را به خود میگیرند. 

فرش ابریشم یلدای کویر کاشان 

کلکسون قم کلکسون تبریز

 

از کجا فرش بخریم ؟

نسرین

قیمت فرش های طرح ابریشم

پاسخ

قیمت فرش های مختلف را باید تلفنی بگیرید و یا در دسته بندی محصولات مشاهده کنید

مجتبی سلطانی

افتضاح هستند من خریدم 18 ماه بیشتر کار نکرد به محض اولین شستشو رنگاش قاطی شد

مریضه صدری

اگر میدونستم اصلا نمیخریدم پشیمون شدم

سحرحمیدی

من یه فرش ابریشمی گونه گرفتم از بازار گرفتم انقدر پرز میده که همه چیزم شده پرز الکی میگن پرز نمیده واقعا پشیمون شدم از خریدش خیلیم هم سره اصلا خوب نیست!

وحیده

انقدر فرش مزخرفیه که من هرروز به خودم لعنت میفرستم واسه خرید این فرش ،مثل موکت شده نخهاشم چسبیده بهم😞

پاسخ

ابریشم مصنوعی متاسفانه همینه تبیغاتی که تلوزیون اقای سام درخشانی و پژمان جمشیدی میکنهن متاسفانه جوره دیگه ای نشون میدن که واقعیت نداره

پدرام

متاسفانه باید گفت لعنت به این صدا و سیما بخاطر منافع ش فرش دستبافت ما رو نابود کرد،صبح ظهر شب تبلیغات فرش ماشینی ذایقه مردم رو دارن عوض می کنن فرش هایی که علاوه بر بیماری زایی و بدلیل حذب طبیعت نشدن در آینده یکی معزلات شدید گریبان ما را خواهد گرفت لعنت بر صدا و سیما و تبلقات کنند کان فرش مثلا ابریشمی

امیدی

درود برشما...مرسی از دوستان که نظر و دیدگاه خودشون رو گذاشتن خیلی بمن کمک کرد، چون منم امشب یکی از این فرشها خریدم به خاطر نظر کاربران عزیز میخوام فردا ببرم پس بدم .

رويا خوشنويس

ممنون ك تجربتون رو ب اشتراك گذاشتين دلم رفته بود براي اين نوع فرش الان متوجه شدم و خريد نميكنم

زهرا کریمی

این فرش ابریشم گونه از جنس ابریشم نیست؟ چون من می‌خوام فرش ماشینی ابریشمی بخرم که میگن ۴ نخ ابریشم استفاده شده اگه واقعا اون فرشها منظورش اینا هست که من نخرم میشه یه نظری برام بدین؟

پاسخ

خیر در هیچ فرش ماشینی ابریشم طبیعی استفاده نمیشود و منظور همون ابریشم مصنوعی هست اگر از فرش انتظار دوام دارید کاری به حرفای فروشندش نداشته باشید چون درواقع دوام ندارند

عسل محسني

مرسي كه نظرتون رو با ما به اشتراك گذاشتيد، انقدر مجذوب زيبايي فرش ها شده بودم كه ميخواستم برم بخرم، با راهنمايي هاي شما از خريد منصرف شدم.

سارا

ممنون از شما عزیزان من سه روز دیگه میخواستم برم از این فرشا بخرم اما الان میگم نمیخواد این همه پول بدم که ی بار مصرف بخرم واقعا از تک تک شما عزیزان تشکر میکنم

پاسخ

انجام وظیفه است

شهربانو م

سلام من می خوام برای سوغاتی بخرم به نظرتون این کار رو انجام بدم یا نه

پاسخ

فرش های قشنگی هستند اما ممکنه دفعه بعد که برید دیگه نبینینش چون دوام زیادی ندارند در صورتی که زیر پا استفاده بیشن

Captcha