تست فرش اکریلیک

نخ های اکریلیک در کارخانه فرش کاشان در آزمایشگاه این شرکت از چندین جهت مورد برسی قرار میگیرند و پس از کنترل کیفیت جهت بافت فرش به قسمت تولید فرش ارسال میگردد . 

فرش های بافته شده با الیاف اکریلیک مرغوب مشخصه هایی برای شناسایی دارند که عموم مردم نیز میتواند از اصالت و مروغوبیت آن تا حدود زیادی مطلع شوند .

نکته ای که ما را ملزم به نگارش این مطلب نموده سوءتفاهم های برسی توسط مشتریان و یا فروشندگان مقروض است .

فرشهای اکریلیک مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارتهای غیر مستقیم دارند به طوری اگر اتوی داغی را روی آنها قرار دهید هیچ گونه تغییر شکلی نمیدهند . براق نمیشود ، رنگها به اتو نمیچسبد ، سوراخ نمیشود.

قیمت فرش 1200 شانه چند است؟

از آنجا که پیش از این مقالاتی در زمینه تست اتوی داغ بر روی فرش ماشینی داده شده بود بسیاری از خریداران فرش ماشینی در فروشگاهها از فروشنده میپرسند که فرش که انتخاب کرده اند در برابر حرارت مقاومت دارد یا خیر . فروشنده نیز فندکی را روشن میکند و با سرعت از روی فرش رد میکند . با اینگونه رد کردن  فندک حتی اگر از روی دست خود هم رد کنید سوزشی احساس نخواهید کرد .

توجه داشته باشید  اگر نیاز میبینید که فرش را با حرارت تست کنید این حرارت باید توسط اتوی داغ ایجاد شود .اتوی داغ را به ارامی  روی سطح فرش حرکت دهید . هر گونه تغییر شکل نخ ،سوختگی نخ و یا تغییر رنگ فرش نشان از عدم اصالت اکریلیک دارد و یا فرش به اصطلاح درصد دارد است .

فرش درصد دار چیست؟

نخی که در فرش ماشینی استفاده میشود از تنیده شدن چند تار نخ باریک تر به هم یه لای نخ ضخیم تر ایجاد میشود اگر از تنیده شدن 1 تا 2 لای نخ پلی استرهمراه با نخ اکریلیک 1 نخ ضخیمتر ایجاد شود به این گونه فرشها کریستال یا درصد دار گفته میشود. 

نوع دیگر فرش های درصد دار 

در تولید فرش ماشینی از 5 تا 10 رنگ نخ در بافت فرش ماشینی استفاده میشود . اگر در فرشی تعدادی از این رنگها اکریلیک و تعدادی پلی استر باشد به این گونه فرش ها نیز درصد دار گفته میشود.

معایب فرشهای درصد دار چیست؟

اگر فرشی که خریداری کرده اید درصد دار باشد

  • مشاهده میکنید که نرمی فرش نسبت به نمونه 100٪ اکریلیک بسیار کمتر است .
  • پس از مدتی که از فرش استفاده میکنید مشاهده میکنید قسمتی از فرش پرزهای ریز سفیدی به خود گرفته که جدا کردن انها نیز امکان پذیر نیست.
  • پس از مدتی پا خور شدن فرش شاهد هستید که قسمتی از فرش سفت شده است  و ارتفاع نخ آن کمتر از زمانی است که خرید کرده اید.
  • پس از شستشوی فرش های پلی استر و ابریشم گونه تغییرات رنگی بسیاری را در این گونه از فرشها شاهد خواهید بود

 

 

 

 

فرش اکریلیک  فرش مقاوم   فرش ماشینی اکریلیک درجه یک   خرید فرش ممتاز

Captcha