الیاف درالون

الیاف درالون (بایر ) برای تمام دست اندرکاران فرش ماشینی نامی اشناست . نامی که در فرهنگ کاری تمام اهالی این صنعت نشان از برتری کیفیت و دوام بالای فرش است . بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران عمده ترین مصرف کنندگان این الیاف هستند .

بازار ایران به طور سنتی وابستگی شدیدی به الیاف اکریلیک دارد و هنوز هم با ظهور الیاف جدید این وابستگی کمتر نشده استو دلیل آن ماهیت ماندگاری بسیار بالای آن است .تاریخچه الیاف اکریلیک به سال 1949 برمیگردد.در آن سال شرکت بایر به طور ازمایشی الیاف اکریلیک را تولید نمود.در سال 1954 لیسانس تولیدی و تجاری این الیاف به نام درالون ثبت شد و خط تولید آن در همان محوطه شرکت بایر در دورماگن آغاز به کار کرد. این شرکت در کشور المان دارای دو خط تولید است . خط خشک ریسی ان با ظرفیت 120 هزار تن در شهر دورماگن و خط تر ریسی با ظرفیت 68 هزار تن در شهر لینگن مشغول به فعالیت است.

الیاف اکریلیک چه خصوصیاتی دارد 

مهمترین ویژگی الیاف درالون سطح مقطع دمبلی یا استخوانی آن است که به سبب ان الیاف حالتی پر تر دارد، پایلها و خاب فرش به مرور زمان دچار افت و خوابیدگی نمیشودو مقاومت بسیار بالایی دارد ،خاصیت ثبات رنگ بالا و مقاومت در برابر حرارتهای غیر مستقیم شدید از ویژگی های ان است  که این مزایا به ویژه در صنعت فرش ماشینی و ماشین آلات بافندگی مدرن بسیار مورد توجه است . الیاف اکریلیک درالون مطابق با استانداردهای معتبر جهانی و زیست محیطی تولید میگردد و در کشورهای با استاندارد بالا مورد استفاده قرار میگیرد .در حاضر تولید کنندگان معتبر فرش ماشینی در ایران که محصولات خود را در اروپا و حتی کشورهایی مانند ژاپن که بالاترین سطح استانداردها را برای کالاهای وارداتی اعمال میکنند  گسترش داده اند.

الیاف اکریلیک شرکت درالون در چه صنایع دیگری مورد استفاده قرار میگیرد؟

الیاف درالون به دلیل براق بودن ، لطافت و گرمایش خوب همچنین ثبات نوری و مقاومت در برابر عوامل جوی ، تمیز شدن آسان و حفظ ابعاد اولیه گرینه بسیار مناسبی برای کاربردهای خانگی ( فرش ، پرده ، رومبلی و پتو ) فضا های باز ( انواع سایه بان , مبلمان فضای باز و بادبانها ) مد و فشن ، انواع لباسهای ورزشی ، لباس کار نیز کاربرد دارد.

به طور کلی از این الیاف در صنایعی محصول نهایی آن نیاز به ماندگاری بسیار بالایی دارد استفاده میشود.

 

 

بیشتر بخوانید:

گواهینامه ها و استانداردهای فرش کاشان

فرش خوب چه فرشه

مواردی که در خرید فرش بایید به آن توجه کرد

 

سعید

چطور میتونیم نخ المانی رو با چیزاهای دیگه تشخیص بدیم .هر جا میریم میگن نخشون المانی هست اما فرشا خیلی با هم فرق داره

پاسخ

با سلام توضیحات تکمیلی و نحوه شناسایی فرش خوب توضیح داده شده فرش باید بسیار نرم بباشه و رنگهای زنده و شفافی داشته باشه

Captcha