پاک کردن لکه خون از روی فرش

پاک کردن لکه خون از روی لباس یا فرش بسیار دشوار است . پس برای پاک کردن باتدا باید بدانیم که خون از چه تشکیل شده و دلیل قرمزی رنگ خون چیست ؟

رنگ سرخی خون ناشی از گلوبول های قرمز حامل اکسیژن و گلوبول های سفید و پلاسمای زرد رنگ است .به طور کلی آهن موجود در خون است که رنگ قرمزی به خون میدهد و باعث دشواری در پاک کردن لکه خون می شود، هر چه میزان اکسیژن خون بیشتر باشد رنگ خون روشن تر است به همین دلیل است که خونی ناشی از بریدگی های سطحی پوست است رنگ روشن تری نسبت به بریدگی های عمیق دارد ، از این رو پاک کردن ان نیز دشوار تر خواهد بود /

برای پاک کردن لکه های خون از روی فرش ابتدا باید از جنس نخ خواب فرش مطلع باشید چرا که روش آسان تر که نتیجه کاملی نیز میدهد را نمیتوانید در فرش های ابرشمی و پلی استر استفاده کنید . 

استفاده ازاب گرم با دمای بالا 

این روش فقط مخصوص فرش های تمام اکرلیک است .برای پاک کردن لکه خون از روی فرش با اب داغ ابتدا یک عدد قاشق کوچک و چند دستمال کاملا تمیز که بهتر است از نوع توری نرم باشد و چند عدد دستمال حوله ای همراه خود داشته باشد . مقدار آب داغ را روی سطح آغشته به خون بریزید و چند ثانیه منتظر بمانید که خون در ان حل شود سپس با قاشق خون حل شده را از روی فرش جمع کنید . برای پاک کردن خود لکه نیز این کار را چندین بار با آب داغ و قاشق تکرار کنید . در نهایت برای از بردن مقدار کمی از لکه باقی مانده از دستمال طوری و آخر کار از دستمال حوله ای استفاده نمایید .

روش فوق مواثر ترین روش برای پاک کردن لکه خون از روی فرش ماشینی است و تاکید میشود این روش فقط برای فرش هایی با نخ خاب 100 درصد اکریلیک مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت باعث اسیب به رنگ فرش خواهد شد. 

از روش فوق برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه نیز میتوانید استفاده کنید.

همچنین میتوانید برای پاک کردن لکه ها یی از قبیل خون ، مواد غذایی و همچنین اب میوه ها میتوانید از اسپری های لکه بر مخصوص فرش با قیمت خیلی ناچیز استفاده کنید .

 

 

 

 

سوالات متداول

فرش های تولید شده با الیاف 100 درصد اکریلیک بهترین نوع الیاف مصرفی در صنعت فرش ماشینی محسوب می شوند . این نوع الیاف تمام مزایای فرش های دستباف پشمی را دارا بوده ، ضمن اینکه نیاز به مراقبت و نگهداری در برابر رطوبت ، بیدزدگی و...مثل فرش های دستباف را ندارند. عمر مفید فرش های 100 درصد اکریلیک مرغوب بیشتر از 30 سال است.
فرش های ماشینی که با نخ 100 درصد اکریلیک بافته میشوند نیاز به هیچ گونه شستشوی ویژه ای ندارند .شامپو فرش ، پودر لباسشویی و تمامی مواد مورد استفاده در قالی شویی ها هیچ گونه آسیبی به فرش های اکریلیک وارد نمیکنند. استفاده از سفید کننده های قوی که رقیق نشده توصیه نمی شود.
قیمت فرش ماشینی بر اساس تراکم ، شانه ، نوع بافت ، مقدار استفاده از مواد اولیه و از همه مهمتر جنس نخ مورد استفاده در تولید فرش تعیین می شود . جهت مشاهده قیمت بهترین فرش ها در هر تراکم به لیست قیمت فرش در وبسایت مراجعه کنید.
Captcha