ترمز فرش چیست ؟

بسیار پیش اماده که برای منزل فرشی را خریداری کرده اید  اما مدام در حال فیکس کردن فرش سرجایش هستید چرا که فرش روی سرامیک سر میخورد .این مشکل اغلب مواقعی اتفاق می افتد که فرش در سایزهای کوچک باشد . مخصوصا برای پادری ها . کناره ها . مشکل سر خوردن فرش  روی سرامیک حتی گاها خطرناک هم هست و باعث زمین خوردن افراد میشود . 

چگونه مشکل سر خوردن فرش را حل کنیم؟

ترمز فرش چیست ؟

برای رفع مشکل سر خوردن فرش وسیله ای در بازار با عنوان ترمز فرش یافت میشود .قطعه پلاستیکی نرم یا سیلیکن مانند که از یک طرف دارای چسب بوده و روی فرش میچسبد و از طرف دیگر با توجه به جنسی که دارد فرش را در سر جایش فیکس میکند. ترمز فرش به صورت متری هم در بازاریافت میشود اما به دلیل اینکه دارای چسبی که از یک سمت روی فرش بچسبد نیست و قطر زیادی که دارد فرش را برامده جلوه میدهد عملکرد نوع تکه ای و چسبی را ندارد .

از کجا ترمز فرش بخریم ؟

ترمز فرش

ترمز فرش در پلاستیک فروشی ها با قیمت های مختلف بسته به سایز و  کیفیت محصول یافت میشود.

 

خودتان ترمز فرش بسازید 

همانطور که گفته شد جنس ترمز فرشها از نوعی پلاستیک سیلیکنی است . چسب حرارتی معمولا در همه خانه ها یافت میشود .شما میتوانید به صورت نقطه به نقطه پشت فرش را به چسب حرارتی اغشته کنید و پس از خشک شدن چسب فرش را پهن کنید . با توجه به تجربه استفاده کاربران از ترمز فرشهایی که در بازار یافت میشود و عدم رضایت انها به دلیل جدا شدن خود ترمز فرش از پشت فرش به دلیل چسبهای نامرغوبی که استفاده شده بهتر است خودتان دست به کار شوید و به روش فوق فرش خودتان را دارای ترمز فرش کنید.

ترمز فرش

نکته مهم :

فرش های ابریشم مصنوعی و فرشهایی که جنس نخ انها پلی استر یا  BCF هستند با چسب حرارتی ممکن است اسیب ببینند .قبل از این کار بهتر است از جنس نخ به کاررفته در فرش ماشینی اگاهی داشته باشید . این روش برای فرشهای 100٪ اکرولیک هیچ مانعی ندارد .

 

 

 

 

 

موارد مصرف ترمز فرش 

ترمز فرش برای فرشهایی با سایز کوچک یا فرشهایی که بنا به نوع بافت آنها وزن کمتری دارند  مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 

 

خرید ترمز فرش  دلیل لیز خوردن فرش  

 

مژگان تاری

سلاممن بجای همه اینها از چسب دو طرفه استفاده کردمخیلی هم‌جواب داد.به شما هم پیشنهاد میکنم😉😊

پاسخ

سلام /چسب دوطرفه از نظر چسبیدن فرش روی سرامیک خوبه اما فکر جدا کردنش از روی زمین هم بودید .میدونید که بعد از جدا کردن تکه های چسب هنوز به سرامیکتون چسبیده و کندن همون خودش دردسریه؟

مسعود

با سلامفرش خونه ما روی موکت کف خونه حرکت میکنه دیگه جون به لب شدیم لطفا راه حلی پیشنهاد بدین.ترمز فرش اصلا جواب نمیده

پاسخ

موکت رو جمع کنید از زیر فرش و بعد ترمز فرش بگزارید

مینا موسوی

سلام من خونه رو پالازموکت کردم و حالا فرش روش سر می خوره .ترمز فرش بین فرش و موکت هم کارایی داره؟

پاسخ

خیر ترمز فرش به سطوح صاف و سیقلی مورد استفاده قرار میگیرد

راضیه

سلام فرش روی پارکت سر میخوره من ار چسب دو طرفه استفاده میکنمواس کندنشم از کاردک استفاده میکنم بعد با اسکاج تمیز میکنم

پاسخ

خوبه اما کثیف کاری هم داره

منیژه

فرش ۹ متری روی پالازموکت سر میخوره نمیشه موکت هم نباشه بگین چه ترفندی بزنم

پاسخ

یکی از دلایل سر خوردن فرش همون موکت هست که استفاده میکنید

مسلمی

سلام حیاط خونه را سرامیک کردم وقتی باران میاید یخ میزند بچه ها سر میخورند چکار کنم که زمین نخوریم

پاسخ

در زمینه فرش ماشینی اگر سوالی داشتید در تخصص ماست

علوی

سلام من روفرشی روی فرش انداختم خیلی جمع میشه اگه رو فرشی نباشه فرش خیلی زود کثیف میشه😣

پاسخ

سلام وقتی هزینه میکنید برای فرش به نظر من نیازی نیست روی فرش مادام روفرشی پهن باشه . بهتر است با توجه به شرایط زندگی رنگی انتخاب کنید که نگرانی از بابت کثیف شدن نداشته باشید و اگر بچه کوچیک دارید حتما از فرشهایی بخرید که با شستشو اسیب نمیبینند. به طور مثال اصلا از فرشهای ابریشم گونه خریداری نشود

یزدانی

باسلام من تو اتاقم یه فرش معمولی دارم که روی سرامیکه و مدام سر میخوره یا جمع و موج موجی میشه از طرف های مختلف هر وسلیه سنگینی که روشه باشه هم باز‌همینطور میشه میخواستم بدونم چیکار‌کنم که دیگه اینطوری نشه فرشم؟چسب فرش اگه استفاده کنم بعدا چه مانع و معایبی داره اگه بخوام فرش رو جمع کنم؟

پاسخ

سلام بهترین گزینه استفاده از چسب حرارتی هست به این صورت که فرش را لول کنید و همینطور که بازش میکنید به فاصله 10 سانتی نقطه به نقطه چسب بزنید و تا انتهای فرش بچسبانید

Captcha