راهنمای جامع خرید فرش

اولویت قیمت فرش را مشخص کنید ؟

 

خوب بی تعارف اولین و مهمترین قسمت برای خرید فرش ماشینی قیمت آن است . چرا که کیفیت و تراکم به قیمت فرش بستگی دارد . در واقع قطعا قیمت است که کیفیت را مشخص می کند حتی از یک فرشی که تحت عنوان تخفیف ویژه یا عناوین گول زننده دیگر در فروشگاه قیمتش کم شده است نیز نباید انتظار کیفیت بالا داشت .  

 

فرش خیلی ارزان

 

فرش قیمت مناسب

 

فرش کیفیت خود و قیمت مناسب

 

فرش گران قیمت

 

 
فرش خیلی ارزان

 

  • همانطور که مشخص است نباید از آن انتظار کیفیت داشت . تراکم در این نوع فرش ها کم است پس ظرافت خاصی ندارند . در تولید فرش های خیلی ارزان از نخ پلی استر bcf استفاده می شود . پلی استر یا پلاستیک از ارزان ترین متریال برای تولید فرش ماشینی محسوب میشود . این گونه فرش ها خیلی زود سفت یا کوبیده میشوند . هزینه کردن برای این نوع فرش ماشینی در صورتی که انتظار خیلی کمی از این فرش داشته باید معقول است یا به نوعی برای مکان های بی اهمیت قابل توجیه است.
 
فرش ارزان 

 

  • نباید برای مکان های پر رفت و امد فرش ارزان انتخاب کرد مگر اینکه تصمیم به تعویض زودهنگام آنها داشته باشید . این نوع فرش ها نیز از جنس پلی استر اما کمی تقویت شده هستند و تراکم انها بالاتر در نظر گرفته میشود که زیبایی تا حدودی حفظ شود . 
 
اگر قیمت و کیفیت هر دو برای شما اهمیت دارد

 

  • باید به سراغ فرش هایی با تراکم و شانه متعادل باشید که علاوه بر حفظ کیفیت زیبایی و ظرافت نیز ملاک تولید آنها باشد. برای این منظور می توایند از بین فرش های 700 شانه با نخ اکریلیک مرغوب انتخاب های بسیار زیادی داشته باشید . هر ساله بیش از 50 طرح جدید در فرش های 700 شانه معرفی میشود، فرش های 700 شانه هشت رنگ و ده رنگ و 700 شانه هایی که هایبالک یا گل برجسته هستند در این دسته قرار می گیرند. پس خیالتان از بابت جدید بودن راحت باشد چرا که همگام با سبک و مد پیشروی میکنند.
 
اگر قیمت برای شما مهم نیست

 

  • بدون در نظر گرفتن قیمت و عدم محدودیت دست شما در انتخاب فرش کاملا باز است . اینجاست که بسته به راحتی و سبک زندگی خود می توانید از بین فرش های 700 شانه مرغوب تا 1500 شانه فرش انتخاب کنید . بیش از 1000 مدل فرش در شانه های مختلف می تواند در محدوده انتخاب های شما باشد .

 

فرش چند شانه میخواید ؟

 

یکی از فاکتورهای اصلی در خرید فرش ماشینی مقدار شانه و تراکم فرش است . میزان ظرافت و ریز بافت بودن فرش ماشینی به همین قسمت بستگی دارد . هر چه تراکم و شانه بالاتری انتخاب کنید طرح فرش با جزییات بیشتری مشخص است و گره ها در کناره هم فشرده تر هستند . در نظر داشته باشید هر چه تراکم و شانه ببیشتری انتخاب کنید فرش با ارتفاع نخ خاب کمتری خواهید داشت .

 

انتخاب شانه به شرح زیر است 

 

500 شانه

 

فرش 700 شانه

 

  فرش 1000 شانه  

 

فرش 1200 شانه

 

فرش 1500 شانه

 

 

مورد مصرف فرش چیست ؟

 

منظور از مورد مصرف جایی است که فرش قرار است در آنجا پهن شود بهترین گزینه به عوامل فوق بستگی دارد، که به شرح زیر است .

 

 

فرش اتاق پذیرایی یا نشیمن

 

  • معمولا برای خانواده ها از اهمیت زیادی برخوردار است و اصولا هزینه کردن برای زیبای فرش پذیرایی ارزشش را دارد . بیشترین خرید مشتریان در سال جدید برای اتتاق نشیمن در دسته فرش های 1200 شانه بوده است . اما بهتر است اگر فرش را برای استفاده بدون مبل خریداری میکنید از فرش های 700 شانه اکریلیک المانی انتخاب کنید که ضخامت فرش کمی بیشتر باشد و راحتی در نشستن روی فرش را داشته باشید.

 

فرش برای اتاق خواب

 

  • برای فرش اتاق خواب می توانید کمی صرفه جویی کنید چرا که رفت و آمد کمتری دارد و شاید نیاز به شستشو نیز در آن کمتر باشد . فرش های فانتزی را معمولا برای تاق خواب خریداری میکنند اما نباید  توقع دوام چند ساله از فرشهای فانتزی داشت .

 

 فرش آشپزخانه 

 

  • معمولا اگر نخواهیم خیلی سخت بگیریم و باز نیاز به صرفه جویی باشد حتی میرتوانید از انواع گلیم فرش ها و فرش های فانتزی فرش های مراکشی  نیز درآشپزخانه استفاده کنیم . البته خرید یک فرش با کیفیت برای اشپزخانه نیز مانند سرمایه گذاری می ماند و نیاز شما در سال های بعد به خرید فرش را مرتفع میکند. 

 

فرش تمام خانه به صورت یک دست و ست باشد

 

  • اقلب مشتریان فرش ماشینی در ایران به ست بودن فرش تمام خانه و یک نقشه و رنگ بودن اهمیت زیادی می دهند . در کارخانه های فرش ماشینی فرش با تنوع ابعاد بسیاری تولید میشود از کناره پادری گرفته تا قالیچه و سایزهای غیر استاندارد . میتوانید با توجه به نیاز خود ابعاد مورد نیاز در هر نقشه را تهیه کنید /

 

فرش برای ویلا 

 

  • برای باغ و ویلا معمولا از فرش های خیلی ارزان استفاده می شود و دلیل آن رفت و آمد کمتر و همینطور بعضا امنیت پایین و احتمال به سرقت رفتن فرش است . در هر صورت اگر مشکل امنیت وجود ندارد میتوانید از فرش های مرغوب 700 شانه نیز برای این گونه مکانها استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

مینا سماواتی

سلام و تشکر از مطالب خوبتون، ببخشید من یه راهنمایی برای خرید میخواستم، تو یه مجله ای به اسم اقتصاد ژورنال نوشته بود این فرش ها عمر مفیدشون 30 ساله، ولی تو یه مقاله رپورتاژ خونده بودم بیشتر از 10 سال نمیشه رو این فرشا حساب کرد، خواستم ببینم چقدره بالاخره عمر این فرش؟

پاسخ

با سلام . فرش ها اکریلیک مرغوب برای بیش از 30 سال دوام دارند اما اگر از فرش های ارزان قیمت پلی استر یا بی سی اف خرید کنیدعمر خیلی کمی دارند . فرش های ابریشمی ماشینی هم دوام بسیار کمی دارند

Captcha