کجای خونه رو فرش کنیم ؟

وقتی موقع خرید فرش میشه یکی از معضلات پیش رو بعد از انتخاب سایز مناسب این است که برای کدام قسمت منزل فرش بخریم و کجا بدون فرش باشد .آیا راهرو ها نیاز به فرش دارد ؟ کنار تخت چطور ؟ یا اصلا نیاز هست برای جلوی درب ها پادری تهیه کنیم یا نه ؟ اگر قرار باشد کمی در چیدمان منزل دقت به خرج دهیم باید برای انتخاب بهترین نوع فرش ، مبل یا پرده یا حتی طراحی دیوارها تحقیق کنید. 

انتخاب بهترین ابعاد فرش برای محیط به دو دیدگاه مصرف کننده بستگی دارد .در کشور ما خیلی از خانواده ها از فرش بیشتر از مبلمان استفاده می کنند و حتی در بعضی شهرها فرش و پشتی ها هنوز جای خود را به مبلمان نداده اند چرا که راحتی و لم دادن روی فرش لذتی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت .

 

فرش برای دکوراسیون 

اگر در انتخاب فرش ملاک جلوه و نمای فرش است بهتر است فرش را طوری انتخاب کنید که فضای خالی در هر طرف حد اقل 120 سانتی متر باشد . پایه مبلمان اصلا نباید روی فرش قرار بگیرید و بخشی از طرح فرش را بپوشاند . نیازی نیست برای فضای خالی بیین اتاق ها از فرش های سایز کوچک همچون قالیچه ها استفاده کنید  .جلوی درب ها از پادری های ساده که فرش نیستند خرید کنید در این نوع پادری ها قسمت زیرین از لاستیک تولید شده است که امکان سرخوردن را از پادری می گیرد . هر چه تعداد پادری ها در یک محیط واحد کمتر باشد بهتر است . راهرو ها را با ابعاد کوچتر از فرشی که نیاز دارد بپوشانید به طور مثال اگر محیط راهرو چهار متر است بهتر از ابعاد نهایتا سه متری فرش استفاده شود .

دکور فرش مدرن

فرش مدرن

 

فرش برای راحتی خانواده 

کاربرد فرش ها از قدیم برای راحتی خانواده بوده است اگر هنوز هم از مبلمان کمتر استفاده می کنید بهتر از طوری ابعاد فرش را در نظر بگیرید که کل فضای اتاق را بپوشاند .پیشنهاد می شود اگرسایز خانه با قواره های استاندارد فرش ها جور نمی شود به شرطی که مالک منزل باشد و قصد جا به جایی نداشته باشید فرش ها را با ابعاد سفارشی تهیه کنید . استفاده از چندین تکه کناره فرش در یک محیط فضا را به شدت شلوغ نشان می دهد و زیبایی فرش را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

دکور خانه

چیدمان با پشتی

 

چیدمان فرش به سبک مدرن با کاربرد راحتی بیشتر

استفاده هم زمان از مبلمان و فرش برای زندگی ایرانی شایع ترین نوع کاربرد است . اکثر خانواده ها  در منزلشان مبل دارند اما هم زمان استفاده زیادی هم از فرش برای استراحت و تماشای تلوزیون استفاده می کنند . در این حالت بهتر است از هر سمت حد اقل 50 سانتی متر و حد اکثر 1 متر خالی در نظر بگیرید .پایه مبلمان تا حدود 20 سانتی مترروی فرش را بپوشاند خللی ایجاد نخواهد کرد . در عین حال مثل دسته اول نیازی نیست از پادری های ست فرش استفاده کنید و همان پادری های ارزان قیمت تک رنگ هم تراز با رنگامیزی فرش کفایت می کند. از استفاده زیاد تکه تکه فرش خود داری کنید . 

فرس اتاق پذیرایی

فرش اتاق نشیمن

 

 

فرش اتاق خواب 

بهترین اندازه فرش برای اتاق خواب ابعادی است که به هیچ عنوان زیر تخت نرود ، قسمتی از فرش که زیر تخت می رود به دلیل عدم دسترسی برای نظافت به شدت کثیف و چرک مرد می شود و تمیز کردن آن دشوار خواهد شد . همینطور فرش قسمتی از زیبایی خود را زیر تخت پنهان می کند و نمای فرش تحت تاثیر قرار می گیرد . در نظر داشته باشید هر طرح از فرش ماشینی دارای ابعاد گسترده ای است که از 1*1.5 متری به بالا قابل تهیه است . برای فرش اتاق خواب می توانید از بین انواع گلیم ، شنل ، شگی . یا بهترین گزینه که فرش است انتخاب های بی شماری داشته باشید ،پس هزینه اضافی برای فرشی نکنید که قرار است زیر تخت پنهان شود . 

فرس اتاق خواب

فرش اتاق خواب

 

 

اندازه فرش برای آشپزخانه 

آشپزخانه از مهمترین قسمت منزل به شمار می رود، بسته به اندازه و و ابعاد آشپزخانه بهترین ابعاد فرش آشپزخانه جوری تعیین شود که فضای جلوی اجاق گاز ،سینک ظرفشویی و حتی یخچال حد اقل هر کدام به اندازه 30 سانتی متر خالی باشد .دلیل خالی گذاشتن این فضا ها بسیار ساده است .کنار سینک ظرفشویی همیشه خیس خواهد شد ، کنار اجاق گاز همیشه روغن های حاصل از پخت و پز خواهد ریخت و به سرعت فرش شما را کثیف خواهد کرد و می دانید که لکه های حاصل از چربی به این آسانی ها پاک نخواهد شد . همینطور جلوی یخچال همیشه این امکان وجود دارد که ظرف غذایی افتاده و روی فرش پخش شود .پس خالی گذاشتن این قسمت ها از فضای آشپزخانه از درد سرهای آتی خواهد کاست ضمن اینکه در زیبا تر کردن نمای آشپزخانه بسیار تاثیر گذار است .

فرش اشپزخانه

فرش آشپزخانه

 

 

عبدالعلی منافی

سلامجناب حسینی عزیز، بنده از مشتریها ودنبال کننده های سایت وپیج شماهستم و همونطور که خودتون بیشتر مستحضرید چندین برای برای دوستان وخانواده و از شما فرش خریدم، از سعه صدر شما براز وقتی که برای مشتری میگذارید بسیار سپاسگذارم، و واقعا خدا را شاکرم که دوستانی چون شما در کلشان پیدا کردم، توضیحات شما مثل همیشه عالی وکاربردی هست، بنده بر خود واجب دیدم اینجا هم از شما تشکر و قدر دانی کنم تا شاید کمکی باشد ب ای دوستانی که تازه با شما آشنا شده اند.انشالله خدا وند توفیقات روز افزون نصیب شما کند وبا کسب و کارتون رونق وبرکت بدهد.

پاسخ

با تشکر از شما اقای منافی بزرگوار کاری جز انجام وظیفه نبوده .ممنون که به یاد ما هستید

مهسا گیلانی

میخواستم بدونم برای پذیرایی خونم که شش متر در هشت متر است کامل فرش کنم یا اینکه فقط دوتا فرش بخرم وبقیه رو موکت کنم ومبلمان بزارم.لطفا راهنمایی فرمائید

پاسخ

منزل شما با ۴ فرش ۱۲ متری پر میشه اگر دوست دارید کنار خالی بمونه ۴ تخته ۹ متری بگیرید

محمد نوروزی

سلام پذیرایی ما 6و60 در7و20هس اگه زیر مبل و تلویزیون فرش درنظر نگیریم چقدذفرش لازم داریم

پاسخ

4 تخته فرش 9 متری نیاز شماست اگر دوست دارید خالی تر باشه 4 تخته فرش 6 متری هم جوابگو هست

افشاری

سلام میخواستم برای پذیرایی فرش بگیرم متراژ حال 7در 3میباشد یک دست مبل 12نفره چیده بشه میخوام بدونم چقدر فرش میخواد نمیخواهم زیاد جای خالی هم بمونه

پاسخ

2 تخته 9 متری کفایت میکنه

رحیمی

سلام میخواستم نظر شما رو بدونم..منزل من سالن پذیرایی ۲فرش ۱۲ متری میخوره میخوام در کنارش یک دست مبل ۷نفره قرار بدم به نظر شما چند فرش باید تهیه کنم

پاسخ

اگر کف سرامیک هست 2 فرش 9 متری میتونه کافی باشه که زیر مبل نرود

محمد فولادی

سلام. خانه من دارای یک پذیرایی به طول 6/60وعرض 4.85 متر دارای کف سرامیک ویک مبلمان 7نفره است .الان با دوفرش 12متری3*4 فرش شده .میخوام با 4فرش 6متری 700شانه فرشش کنم .در طول یکی از فرشهای 12متری حدود 25سانتی متر زیر مبل قرار گرفته ودر عرض یک طرف پذیرایی چون فرشها در یک سمت چسبیده به دیوار در طرف دیگر 85 سانتی متر فضای خالی هست .نظر شما را خواستم بدانم. با فرش شش متری وضعیت همین است.

پاسخ

با سلام / میتوانید در ابعاد سفارشی فضایی که دارید رو فرش کنید تلفن هماهنگی 03155681262

Captcha