انتخاب بهترین رنگ و طرح فرش

انتخاب بهترین رنگ فرش  متناسب با دکوراسیون

انتخاب فرش به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون منزل یکی از مواردی است که زیبای منزل وابستگی شدیدی با ان دارد. این که چه فرشی را برای چه دکوری انتخاب کنیم و چه رنگی داشته باشد  و چه مقدار از فضای دکور ما را بپوشاند نکته مهمی است که  در بسیاری از موارد به اشتباه انتخاب میشود. از انجا که خرید فرش اغلب هر چند سال یکبار انجام میشود و کالای گرانی هم محسوب میشود انتخاب بسیار سخت و گیج کننده است . در این مطلب سعی داریم چند نکته اموزشی برای انتخاب بهترین طرح و رنگ فرش برای شما داشته باشیم .

 

طرح فرش

چه رنگ فرشی انتخاب کنیم ؟

رنگ فرش نسبت به مبلمان باید کمی تیره تر انتخاب شود  در مورد میز هم به دلیل اینکه روی فرش قرار میگیرد بهتر است هم رنگ کوسن ها ی مبل انتخاب شود. 

در واقع رنگی که برای فرش انتخاب میکنید باید تم اصلی دکوراسیون شما محسوب شود. قبل از انتخاب رنگ فرش مورد نظر حتما این سوال را از خود بپرسید قسمتی از منزل که قرار است مفروش شود بیشتر برای استراحت کردن افراد خانواده است و یا تمام فعالیتهای روزمره در ان انجام میشود.

 

رنگ فرش

قبل از انتخاب اجزای دکوراسیون حتما چند نمونه چیدمان دکوراسیون منزل را برسی کنید برای این کار درسایت فرش کاشان نیز نمونه های متعددی از دکوراسیون فرش قرار داده شده است از پیجهای جهیزیه عروس هم میتوانید نمونه هایی بیابید . این کار به شما کمک میکند تا علایق خود را بشناسید .برای نمونه فرشهای اتاق خواب اصولا رنگهای سرد انتخاب میشود  و برای تاق نشیمن رنگهای گرمتر 

طرح فرش

  نحوه استفاده از فرش نیز بسیار مهم است مثلا خانواده ای دارای کودک و پر رفت امد اید فرشهایی با رنگ تیره تر انتخاب کنند که نگرانی از بابت لکه های فرش نداشته باشند و گردو خاک و لکه های فرش ر آن پنهان باشد.

یا بعضا در بعضی از خانواده های قسمتی از منزل فقط برای مهمان در نظر گرفته شده که میتوان از رنگهای روشن در ان استفاده کرد.

روش از بین بردن لکه های فرش

 

کیفیت و ماندگاری فرش  

اصولا فرشی که برای منزل خریداری میشود در جامعه امروزی قرار است جندین سال مورد استفاده قرار گیرد  .رنگ نقره ای یا فیلی برای این خانوارها  انتخاب مناسبی نخواهد بوئ چرا که به زودی باعث دلزدگی شما میشود . 

سعی کنید اگر فرش را برای جاهای پر رفت و امد انتخاب میکنید حتما از فرشهایی با جنس تمام اکرولیک انتخاب شود .فرشهای اکرولیک دوام بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارند و چندین سال مثل روز اول برای شما باقی خواهند ماند.

شناخت فرش ماشینی اصیل 

 

خرید فرش با نظر خواهی از افراد خانواده 

برای انتخاب فرش ایده عال  و مورد پسند همه افراد خانواده که قرار است از فرش استفاده کنند حتما مشورت صورت گیرد چرا که ممکن است نکته ای مد نظر یکی از افراد خانواده باشد که قبلا به ان توجهی نکرده بودید.

 

 

 

رحیم محمد زاده

سلام .از گالری صنایع فرش تان دیدن کردیم خیلی زیبا ‌دل نشین هستن

Captcha